Voor een correct verloop van zowel uw eigen behandeling evenals de behandeling van andere patiënten vragen wij u het onderstaande in acht te nemen.
Aanmelding
U kunt zich bij FysiotherapieKlarenbeek aanmelden voor reguliere fysiotherapie. Aanmelden kan middels Directe Toegankelijkheid Fysiotherapie (DTF) of door middel van een verwijzing van uw (huis)arts of specialist. Als u zich op eigen initiatief aanmeldt, raden wij u aan uw (huis)arts en/of specialist hiervan op de hoogte te stellen. Wij informeren uw huisarts standaard over uw aanmelding bij onze praktijk.
Het is belangrijk bij uw aanmelding door te geven hoe u bent verzekerd. Let daarbij in elk geval op de volgende zaken: bij welke zorgverzekeraar u bent verzekerd, het polisnummer en de gegevens van een eventuele aanvullende verzekering.
Vergoeding fysiotherapie
De kosten van fysiotherapie worden geheel of gedeeltelijk door uw verzekeraar vergoed, afhankelijk van de manier waarop u verzekerd bent. U bent er zelf verantwoordelijk voor om u op de hoogte te stellen van uw eigen verzekeringsvorm en verzekeringsvoorwaarden. Indien één en ander u niet geheel duidelijk is kunt u het beste contact opnemen met uw zorgverzekeraar.
Betalingsvoorwaarden
FysiotherapieKlarenbeek hanteert betalingsvoorwaarden. Voor deze voorwaarden klik hier.
Behandelafspraken wijzigen c.q. annuleren
Indien u verhinderd bent dient u tenminste 24 uur van tevoren af te bellen. Zo stelt u ons in staat om in uw plaats een andere patiënt te behandelen. Belt u niet tijdig af, dan zijn wij genoodzaakt de gereserveerde tijd in rekening te brengen.
Overname
Incidenteel kan het voorkomen dat u door een vervangend fysiotherapeut wordt behandeld in plaats van uw vaste therapeut. Dat komt doordat sommige behandelingen spoedeisend zijn en het logistiek niet anders is in te plannen. Wij vragen daarvoor uw begrip.
Dossier en rapportage
Het patiëntendossier wordt opgebouwd volgens de Wet Geneeskundige Behandel Overeenkomst (WGBO) en de Wet Persoonsregistratie. Behandeling en registratie van uw lichamelijke klacht vindt plaats volgens de richtlijnen fysiotherapie zoals vastgelegd in het Centraal Kwaliteitsregister Fysiotherapie. U kunt desgewenst inzage krijgen in de gegevens die daartoe in uw persoonlijk patiëntendossier worden vastgelegd.
Tussentijds en aan het eind van het behandelproces gaat er een rapportage naar uw huisarts of specialist. Indien u hiertegen bezwaar heeft kunt u dit kenbaar maken.
Klachtenregeling
Alle fysiotherapeuten die werkzaam zijn bij FysiotherapieKlarenbeek staan ingeschreven in het centraal kwaliteitsregister van het KNGF (de beroepsvereniging van fysiotherapeuten). Als geregistreerde fysiotherapeuten proberen wij ons vak zo goed mogelijk uit te oefenen. Heeft u toch klachten over de behandeling of de manier waarop wij met u omgaan, dan is het goed om dat kenbaar te maken. Voor uzelf, voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie. Levert een persoonlijk gesprek of bemiddeling niet het gewenste resultaat op, dan kunt u gebruik maken van een klachtenprocedure. U kunt hiervoor het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen. Een brochure met relevante telefoonnummers en adressen, vindt u in de wachtruimte van onze praktijk. Dezelfde informatie vindt u ook op het internet bij het KNGF onder ‘Als u rondloopt met een klacht over uw fysiotherapeut’.
Overig